La MontañaLa Montaña
 Chemi Chemi
Estas en » La Montaña » Archivo de Videos » February 2012 » Trail Camí De L'aigua, Vall De Boí.
Friday 3 de February de 2012, 10:27:06
Trail Camí de l'Aigua, Vall de Boí.
Tipo de Entrada: VIDEO | 6122 visitas

El Camí de l'Aigua és un itinerari senyalitzat a la Vall de Boí, amb una distància de 27 km, que discorre entre el Pont de Suert i Caldes de Boí. Es pot fer en ambdós sentits, tot i que corrents en sentit ascendent és molt més dur, amb prop de 1.000 m. de desnivell. En sentit descendent (sortint de Caldes de Boí) és un trail fantàstic: bonic, tècnic, variat i divertit. Tot i ser majoritàriament en descens té algunes pujades i al final també acumules una mica de desnivell positiu. També és pot fer parcialment, iniciant o finalitzant a qualsevol dels pobles que travessa (Boí, Barruera, ...). El punt de sortida no és fàcil de trobar, ja que pràcticament està dins les instal·lacions del Balneari de Caldes. El podem dividir en diferents trams: 1- Caldes-Boí: senders i corriols pel bosc, dificultat tènica mitjana. Molta baixada i un parell de pujades curtes. 2- Boí-Barruera: és el tram més tècnic, amb bastants segments empedrats, i una fantàstica trialera de baixada. Tot baixada. Sortint de Boí i abans de la baixada, a la dreta del camí, hi ha un impressionant mirador sobre la vall. 3- Plana de Barruera: el tram més planer i sense cap dificultat tècnica, és curt transcorre al costat del riu, al final per l'interessant Salencar de Barruera. 4- Barruera-Pont de Suert: tram llarg de corriols pel bosc, amb bon ferm, poc tècnics excepte algun tram. Te uns quants trams de pujada, que el fan bastant trenca-cames i es fa una mica dur, sobretot per què és al final de la ruta. El camí finalitza uns 2 km després de Pont de Suert (Font de la Mena). Si acabem a Pont haurem fet uns 25 km. A més de ser un trail fantàstic, té un important interés natural i cultural. + info: http://www.turismealtaribagorca.cat/rutes-i-senderisme/senderisme/cami-de-aigua (dades, fotos, plànol i tracks)